Hatay Vali Yardımcısı, YİKOB Başkanı ve Antakya Kaymakamı Abdullah Akdaş, 6 Şubat’tan bu yana kentte devam eden yeniden inşa faaliyetleriyle ilgili Hatay kamuoyuna brifing verdi.

Hatay Valiliği koordinasyonunda; Hatay Büyükşehir Belediyesi, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi ve İskenderun Teknik Üniversitesi iş birliğiyle düzenlenen “Krizden Kalkınmaya; Afet Yönetiminde Hatay Modeli ve Gelecek Stratejileri Panel ve Çalıştay Programı” 1. gün “Enkaz Yönetimi, Afet Atıkları ve Kentsel Yeniden Yapılanma” panel oturumu gerçekleştirildi.

Prof. Dr. Nazif Çalış moderatörlüğünde gerçekleştirilen oturumda; Zonguldak Valisi Osman Hacıbektaşoğlu, Lapseki Kaymakamı Cafer Ekinci, Hatay YİKOB Başkanı, Vali Yardımcısı ve Antakya Kaymakamı Abdullah Akdaş ve Çevre Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Gürsel Erul tarafından enkaz yönetimi, afet atıkları ve kentsel yeniden yapılanma süreçlerine ilişkin sunumlar gerçekleştirildi. Oturumda; iş makinası ve araç planlaması ile yönetimi, yıkık ve ağır hasarlı yapıların yönetimi ve enkaz kaldırma süreçlerinin planlanması, afet atık yönetimi ve döküm sahaları ile sıfır atık yaklaşımı ve geri dönüşüm modelleri başlıkları ele alınarak, 6 Şubat depremleri ve devamındaki süreçte çevre politikaları çerçevesinde sahada yürütülen çalışmalar ile edinilen tecrübeler değerlendirildi.

Programın sonunda Hatay Valisi Mustafa Masatlı, Kaymakam Akdaş’a teşekkür belgesi takdim etti.



