Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, sahipsiz hayvanlarla ilgili çözüm üretmek amacıyla Hatay genelinde yeni bir barınak modeli geliştirdiklerini açıkladı.
Öntürk, ilçelerle ortak bir çalışmayla yürütülecek projeyle, sokak hayvanlarının yaşam koşullarının iyileştirileceğini belirtti.
ORTAK AKIL İLE YENİ MODEL
Başkan Öntürk yaptığı açıklamada, “Sahipsiz hayvanlarla ilgili bir model geliştirdik. Burada 15 bin üstü nüfusa sahip belediyelerin hepsinin barınak yapması gerekiyor. Ancak her belediyemizin de bunu kaldıracak imkânı yok,” diyerek mevcut durumun tüm yerel yönetimler açısından sürdürülebilir olmadığını ifade etti. Bu doğrultuda, Hatay genelindeki belediyelerle istişare ederek yeni bir karar aldıklarını belirten Öntürk, “İlçeler sahipsiz hayvanları toplayacak, biz de Hatay Büyükşehir Belediyesi olarak büyük ve kapsamlı bir özel barınak inşa edeceğiz” dedi.
MODERN VE DONANIMLI BARINAK YOLDA
Projenin detaylarını paylaşan Öntürk, kurulacak barınağın modern, hijyenik ve hayvanların refahını önceleyen bir yapıda olacağını söyledi. “Hakikaten çok güzel bir barınak yapacağız. Orada da bu hayvanlarımız inşallah hayatlarına devam edecek” ifadelerini kullandı. Bu adımın, hem hayvanların sağlıklı bir ortamda yaşamalarını sağlamak hem de şehirdeki sahipsiz hayvan popülasyonunu kontrollü ve insani şekilde yönetmek adına önemli olduğunu vurgulayan Öntürk, projeye destek veren tüm ilçe belediye başkanlarına teşekkür etti.
“ŞEHRİMİZ İÇİN HAYIRLI OLSUN”
Konuşmasını, “Bu kararı da aldık. Bu da şehrimiz için hayırlı olsun,” sözleriyle tamamlayan Başkan Öntürk, bu ortak çalışmanın Hatay halkı ve sokak hayvanları için olumlu sonuçlar doğurmasını temenni etti.


